logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۴۰۶۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان:

۱۶۰۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در زنجانی فعالند

۱۶۰۰۰-هنرمند-صنایع‌دستی-در-زنجانی-فعالند
معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۱۶ هزار نفر هنرمند در حوزه صنایع‌دستی در استان مشغول به فعالیت هستند و برای رونق اقتصادی این بخش دست یاری می‌رسانند.

سید میکائیل موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه صنایع‌دستی نقش بسیار مهمی در استان داشته و یک فعالیت ماهرانه است، گفت: دست‌آفریده‌ها، تلفیق هنر و خلاقیت هنرمندان همواره مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حال حاضر هم ۱۶ هزار نفر هنرمند در حوزه صنایع‌دستی در استان مشغول به فعالیت هستند و برای رونق اقتصادی این بخش دست یاری می‌رسانند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۵ رشته در زمینه صنایع‌دستی فعال است، عنوان کرد: رشته‌های معروف و مورد استقبال قرار گرفته هنرمندان چاقوسازی، معرق‌کاری، ملیله‌کاری، انگشترسازی، مس‌گری، چاروق‌دوزی، گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و سفال‌سازی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۴ هزار بانوی گیوه‌باف در روستاها و شهر زنجان توسط مواد اولیه بهترین گیوه‌ها را ارائه می‌دهند. سطح استقبال به قدری افزایش داشته است که تولیدات علاوه بر شهرهای دیگر، به کشورهای عربی نیز صادر می‌شود. 

موسوی با اشاره به بخش نقره و مس ابراز کرد: مصرف سالانه برای تولید و ساخت زیورآلات و انگشترسازی دو تُن نقره، برای ساخت ظروف تزئینی و پذیرایی هفت تُن مس مصرف می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر